Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
DE MINI ELECTRIC FAMILIE.
Maak kennis met onze volledig elektrische MINI familie en vind het model dat perfect bij jou en je behoeften past. Hier vind je alles over onze modellen, opladen en actieradius.
MINI ACEMAN ELECTRIC.
219 €/maand excl. BTW, huur voor professionelen.* disclaimer
- Speciaal ontworpen, volledig elektrische crossover SAV voor super veelzijdigheid
- Geweldig kartgevoel en super aerodynamica
- Actieradius tot 406 km (WLTP)
- Een super meeslepende ervaring in je interieur met een geweldig 240 mm OLED-scherm
- Opvallend, compact exterieur en stijlvol, minimalistisch interieur
|
MINI Aceman E |
MINI Aceman SE |
MINI JCW Aceman |
|
|
Vermogen |
135 kW 290 Nm |
160 kW 330 Nm |
190 kW 350 Nm |
|
0-100 km/u |
7.9 s | 7.1 s | 6.4 s |
|
Vmax |
160 km/u | 170 km/h | 200 km/u |
|
Actieradius (WLTP) |
305 km | 406 km | 345-355 km |
|
Accuformaat |
53,5 kWh | 53,5 kWh | 49,2 kWh |
|
Thuis opladen AC-laden 0-100% |
4:15 u 11 kW |
5:45 u 11 kW |
5:30 u 11 kW |
|
Openbaar opladen DC-laden 10-80% |
28 min
tot 70 kW |
31 min tot 95 kW |
31 min tot 95 kW |
DE MINI COOPER ELECTRIC.
199 €/maand excl. BTW, huur voor professionelen.* disclaimer
- De vijfde generatie van de legendarische MINI 3-deurs Hatch
- 100% geëlektrificeerde go-kart feeling
- Uitgebreide actieradius tot 400 km
- Verkrijgbaar in twee verschillende opwindende prestatieniveaus
|
MINI Cooper E |
MINI Cooper SE |
MINI JCW Electric |
|
|
Vermogen |
135 kW 290 Nm |
160 kW 330 Nm |
190 kW 350 Nm |
|
0-100 km/h |
7.2 s | 6.7 s | 5.9 s |
|
Vmax |
170 km/h | 180 km/h | 200 km/u |
|
Actieradius (WLTP) |
305 km | 400 km | 364-371 km |
|
Accuformaat |
40,7 kWh | 54,2 kWh | 49,2 kWh |
|
Thuis opladen AC-laden 0-100% |
4:30 u 11 kW |
5:15 u 11 kW |
5:15 u 11 kW |
|
Openbaar opladen DC-laden 10-80% |
28 min
tot 75 kW |
30 min tot 95 kW |
30 min tot 95 kW |
DE MINI COUNTRYMAN ELECTRIC.
239 €/maand excl. BTW, huur voor professionelen.* disclaimer
- Onze eerste volledig elektrische stedelijke SAV met vierwielaandrijving
- Meer beenruimte en hoofdruimte dankzij extra lengte en hoogte
- Een perfecte mix van stijl, veelzijdigheid en duurzaamheid
- Robuuste avonturier biedt meer comfort en veiligheid, zelfs buiten de gebaande paden
- Uitgebreide actieradius tot 426 km
|
MINI Countryman E |
MINI Countryman SE ALL4 |
|
|
Vermogen |
150 kW 250 Nm |
230 kW 494 Nm |
|
0-100 km/u |
8.9 s | 5.8 s |
|
Vmax |
170 km/h | 180 km/h |
|
Actieradius (WLTP) |
440 km | 420 km |
|
Accuformaat |
64,7 kWh | 64,7 kWh |
|
Thuis opladen AC-laden 0-100% |
6:30 u 11 kW |
3:45 u 22 kW |
|
Openbaar opladen DC-laden 10-80% |
29 min tot 130 kW |
29 min tot 130 kW |
EENVOUDIG OPLADEN, ALTIJD EN OVERAL.
MAXIMALISEER JE ACTIERADIUS.
VEELGESTELDE VRAGEN.
MINI biedt aanvullende oplaadmogelijkheden, zoals een originele MINI Wallbox die je een handig, sneller alternatief biedt met een schaalbaar oplaadvermogen en een speciale 3-fasen-aansluiting van 11 kW. Of denk aan een slimme thuislader van onze partner Pod Point waarmee je veilig en intelligent kunt laden. Een standaard installatie is bij de prijs inbegrepen. Je kunt ook met je MINI partner praten over een combinatie van MINI Charging producten en diensten die perfect zijn afgestemd op de oplaadomstandigheden bij jou thuis.
Bij sneeuw presteren elektrische auto's beter dan conventionele auto's, dankzij de lage positie van de accu en het als gevolg daarvan lage zwaartepunt. De beste manier om koude periodes het hoofd te bieden, is door ervoor te zorgen dat het laadniveau van je MINI Electric niet onder de 20% komt. Dit laadniveau fungeert als reserve voor als de accu te koud is en die opgeslagen energie moet aanspreken om het laadproces te starten.
Om efficiënt op te laden, moet de accutemperatuur van je auto bovendien binnen een bepaald bereik liggen: 15 tot 25°C. Als het buiten echt koud is, dient de accu eerst op te warmen voordat hij met een hogere snelheid kan opladen. Dus zet je auto indien mogelijk in een garage waar hij minder beïnvloed wordt door de buitentemperatuur.
De netwerkcapaciteit is niet zo'n groot probleem als vaak wordt gedacht. Tot nu toe heeft de markt van elektrische auto's een voorspelbare groei en worden stroomnetten in hetzelfde tempo uitgebreid. In de nabije toekomst is het niet nodig om de energieproductie op te voeren. Energieleveranciers hebben ruim de tijd gehad om vooruit te plannen. De exacte situatie verschilt wel per land. In Noord-Europa gaat de introductie van elektrisch rijden vrijwel moeiteloos dankzij de sterke stroomnetten. In andere delen van Europa gaat het wat moeizamer door de verouderde elektriciteitsinfrastructuur. Er wordt wel snel gewerkt aan verbetering. Een ‘onverwacht’ voordeel op dit gebied is dat de modernste elektrische auto's zelf een vitale rol kunnen spelen voor de flexibiliteit van het stroomnet. In plaats van alleen stroom te vragen, kan een elektrische auto binnen het stroomnet ook dienen als groot energieopslagstation op wielen. Zo kan energie worden opgeslagen en op een later moment worden gebruikt. De komende jaren zijn steeds meer opladers geschikt voor het bidirectioneel laden dat hiervoor nodig is.
Een elektromotor heeft veel minder bewegende delen dan een brandstofmotor, wat betekent dat elektrische auto's doorgaans voordeliger zijn in onderhoud. De gemiddelde onderhoudsbeurt kost doorgaans minder dan bij een brandstofauto. Naast deze besparing is het ook voordelig om de elektrische auto thuis op te laden, wat op de lange termijn ook een grote besparing is. Hoewel sommige aspecten bij een elektrische auto voordeliger zijn dan bij een brandstofauto, kosten traditionele onderdelen zoals banden en remklauwen ongeveer hetzelfde.
Als het niet lukt om een laadsessie te starten, neem dan de volgende aanbevelingen in acht:
Controleer vooraf met behulp van de MINI app of het laadpunt beschikbaar of buiten gebruik is.
Om de authentificatie met de MINI app uit te kunnen voeren, dien je eerst na te gaan of het laadstation authentificatie via app of QR-code ondersteunt. Klik daarvoor op het betreffende laadstation in je app. Als dit het geval is, adviseren we om in de app op "Start" te drukken en niet de QR-code te scannen die op het laadstation aanwezig is.
Neem in geval van technische of fysieke problemen eerst contact op met de uitbater van het laadpunt. De hotline voor assistentie van de uitbater is te vinden op het laadstation.
Wordt het probleem hiermee niet verholpen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Als je specifieke problemen hebt met een MINI Charging sessie of vragen hebt over je MINI Charging contract, facturen of betalingen, kun je contact opnemen met MINI Charging op: Telefoon: +32 2 899 48 33 (Maandag - vrijdag 8.00 uur - 20.00) E-mail: be@mini-charging.com.
Ga voor meer informatie over MINI Charging naar www.mini-charging.com
Net als bij een auto met conventionele aandrijving is je rijstijl van invloed op de actieradius. Over het algemeen zorgt een anticiperende, ontspannen en gelijkmatige rijstijl voor een optimale actieradius. Als je op de snelweg bijvoorbeeld 110 km/u rijdt in plaats van 120 km/u, neemt de actieradius al aanzienlijk toe. Met regeneratie, wanneer je je voet van het stroompedaal haalt, wordt kinetische energie omgezet in elektrische energie en teruggeleverd aan de accu. Zo wordt de actieradius ook weer vergroot.
Als de accu wordt voorverwarmd, verbeter je niet alleen de laadsnelheid (vooral bij lage temperaturen) en het rendement tijdens het rijden, maar zorg je ook voor een langere levensduur van je accu.
Het is het beste om een laadniveau van tussen de 20 en 80 procent aan te houden. Lagere of hogere niveaus zijn mogelijk, maar om de levensduur van de accu te optimaliseren is het aanbevolen om tussen deze waarden te blijven. In het menu van je MINI kan je het doelniveau eenvoudig instellen op 80 procent, zodat je hier zelf niet meer op hoeft te letten. Deze accustatus is voldoende voor je dagelijkse ritten. Heb je toch een keer meer nodig, dan stel je gewoon een hogere limiet in.
Normaal laden met wisselstroom (AC): Vooral 's nachts maar ook overdag kan je auto efficiënt worden geladen. In vergelijking met een huishoudelijk stopcontact heeft een AC-laadstation een hoger vermogen en kan de accu binnen enkele uren worden opgeladen. Dit type laadstation wordt aangeduid met de afkorting AC. Snelladen met gelijkstroom (DC): Wil je sneller laden, dan bieden DC-laadstations voordelen. Terwijl je winkelt of gaat lunchen, wordt de accu van je auto snel opgeladen. De laadprocedure duurt ongeveer 30 tot 40 minuten. Dit type laadstation wordt kortweg een DC-laadstation genoemd.
Als het om de actieradius gaat, kun je met de MINI Cooper E tot wel 305 km (WLTP) rijden, terwijl de MINI Cooper SE tot wel 400 km haalt. Dat is waarschijnlijk meer dan genoeg voor bijna elke rit die je kunt bedenken.
Een elektrische auto geeft je een heel nieuwe, super spannende rijervaring. Door het koppel dat je meteen hebt als je wegrijdt, voel je een geweldige elektrische dynamiek en een snelle acceleratie.
Tijdens het rijden stoot een BEV ook geen uitstoot uit en is dus super milieuvriendelijk.
En als klap op de vuurpijl kun je profiteren van royale subsidies en belastingvoordelen die per land verschillen.
Ja, natuurlijk. Gebruik gewoon het steeds groter wordende openbare netwerk van MINI Charging of andere beschikbare laadstations, bijvoorbeeld die van je werkgever. De MINI app of het navigatiesysteem in je auto laat je openbare oplaadpunten in de buurt zien. MINI klanten kunnen ook rekenen op aantrekkelijke openbare oplaadtarieven en persoonlijke aanbiedingen.