Toegankelijkheidsverklaring.

BMW Belgium Luxembourg NV (hierna 'MINI' genoemd) actualiseert haar website voordurend zodat deze toegankelijk is volgens de regels van de Belgische toegankelijkheidswet die de Richtlijn (EU) 2019/ van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidseisen voor producten en diensten omzet.

Deze toegankelijkheidsverklaring geldt voor het aanbod op de website www.mini.be.

De richtlijn verplicht dienstverleners onder andere om e-commerce diensten zo te ontwerpen dat ze op de gebruikelijke manier toegankelijk en bruikbaar zijn voor mensen met een beperking, zonder bijzondere moeilijkheden en in principe zonder hulp van buitenaf.

Deze eisen zijn in meer detail vastgelegd in de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) volgens welke steeds de  nieuwste technologie in acht moet worden genomen. Naast de technische vereisten moeten dienstverleners volgens de wettelijke voorschriften  bepaalde informatie op een toegankelijke manier beschikbaar stellen. 

Wat je kan verwachten en wat je moet weten om te begrijpen hoe het werkt.

MINI biedt op de website verschillende e-commerce diensten (hierna ‘diensten’ genoemd) aan waarmee klanten online producten en diensten kunnen kopen. Hieronder staan de beschikbare diensten beschreven.

Online content die niet bij de beschreven diensten wordt genoemd, is misschien (nog) niet helemaal toegankelijk gesteld.

Online voertuigen bestellen.

Het online bestellen van een voertuig begint op de startpagina van de MINI website. Afhankelijk van wat er beschikbaar is, kan je op verschillende manieren een voertuig bestellen:

  • Aankopen
    Klanten kunnen via de website online voertuigen van MINI en MINI Partners kopen en deze door een MINI Partner laten bezorgen.

  • Advies vragen
    Klanten kunnen advies vragen aan MINI Partners door hun persoonlijke gegevens in te vullen.

  • Inruilen
    Klanten kunnen aangeven dat ze hun auto willen inruilen bij deelnemende MINI inruilpartners en een vrijblijvende schatting krijgen door hun persoonlijke gegevens en voertuiggegevens in te voeren.

    Er zijn verschillende manieren om toegang te krijgen tot deze opties:

        1. De zoekfunctie voor nieuwe en jonge gebruikte voertuigen of de zoekfunctie voor gebruikte voertuigen. Klanten kunnen zoeken naar nieuwe en jonge gebruikte voertuigen of gebruikte voertuigen met specifieke configuraties. Zodra ze een voertuig hebben gekozen, kunnen ze deze kopen, leasen, financieren of advies vragen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Ze kunnen ook vergelijkbare voertuigen bekijken en/of een voertuig aan hun verlanglijstje toevoegen.

        2. De individuele voertuigconfiguratie in de configurator. Nadat je een basisvoertuig hebt gekozen, kun je een eigen configuratie maken op basis van dit voertuig. Ze kunnen het geconfigureerde voertuig kopen, leasen, financieren of advies vragen. Ze kunnen ook hun instellingen opslaan, een overzicht bekijken en voertuigen bekijken die lijken op het voertuig dat ze hebben geconfigureerd.

    De beslissing tussen kopen, leasen of financieren maak je tijdens het afrekenen, nadat je een voertuig hebt gekozen.

    Bij leasing of financiering moet je na het afrekenen een online aanvraag doen voor de financiële dienst. Deze online aanvraag vind je op de websites van MINI Financial Services.

    Tijdens het afrekenen kunnen klanten aangeven dat ze hun auto willen inruilen bij deelnemende MINI inruilpartners en een vrijblijvende schatting krijgen door hun persoonlijke gegevens en voertuiggegevens in te voeren.

    Je hebt een MINI gebruikersaccount (MINI ID) nodig om een voertuig te bestellen.

MINI Connected.

Klanten kunnen in de MINI Online Store voor MINI Connected digitale diensten voor hun auto uitkiezen. Ze kunnen diensten toevoegen voor een voertuig dat ze al hebben en deze online kopen. De aangeboden diensten hangen af van het voertuig van de klant en kunnen verschillen. Je hebt een MINI ID nodig en je voertuig moet aan de MINI ID gekoppeld zijn.

Accessoires en diensten.

In de MINI Online Store voor accessoires vinden klanten passende informatie over de perfecte originele MINI accessoires. Ze kunnen accessoires voor voertuigen zoeken in verschillende productcategorieën en een aanvraag indienen om het product te kopen bij een MINI partner.

Naast het voertuig kunnen klanten ook accessoires en diensten online kiezen via de website in de zoekfunctie voor nieuwe en jonge gebruikte voertuigen of in de configurator, afhankelijk van de beschikbaarheid. Afhankelijk van wat er beschikbaar is, kunnen klanten naast het voertuig in de zoekfunctie voor nieuwe en jonge gebruikte auto's of in de configurator ook online service- en onderhoudspakketten voor het voertuig kiezen via de website.

Lifestyle.

De MINI Online Store voor Lifestyle biedt klanten allerlei collecties en accessoires aan. Ze kunnen online artikelen zoeken in verschillende productcategorieën en met behulp van filters een aanvraag tot aankoop indienen bij een MINI partner.

Online afsprakenplanning.

Klanten kunnen een onderhoudsafspraak maken met een MINI Partner via de online afsprakenplanning door de gewenste individuele diensten voor een voertuig dat ze al hebben te selecteren en een afspraak te maken. Je hebt een MINI ID nodig en je voertuig moet aan de MINI ID gekoppeld zijn.

Testrit.

Klanten kunnen een testrit boeken in een voertuig van een gewenste modelreeks via Een testrit boeken, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, door hun persoonlijke gegevens in te vullen en de gewenste datum en tijd te kiezen, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, evenals de MINI partner waar ze de testrit willen maken. Je hebt een MINI ID nodig om een testrit te boeken.

Voldoen aan toegankelijkheidseisen.

BMW Belgium Luxembourg werkt er voortdurend aan om haar website op verschillende manieren toegankelijk te maken en geschikt te maken voor gebruik via de nodige hulpmiddelen. Daarom worden de websites voortdurend ontwikkeld en bijgewerkt om te voldoen aan de technische regels van de Europese norm EN 301 549 en voldoen ze aan de succescriteria van de richtlijnen voor toegankelijkheid van webcontent (WCAG) 2.1, waarnaar wordt verwezen, op conformiteitsniveaus A en AA.

De relevante subpagina's van de website geven ook op een duidelijke manier de informatie die volgens de de Belgische toegankelijkheidswet nodig is.

Verantwoordelijke markttoezichthouder.

De Belgische markttoezichthouder voor de toegankelijkheid van producten en diensten :

Federale Overheidsdiensten (FOD) Economie

Voorgangstraat 50, 1210 Brussel

België

Feedback en contact.

Als je vragen of opmerkingen hebt over de toegankelijkheid van de websites van BMW Belgium Luxembourg , neem dan contact met ons op via: contact@bmw.be

Producten en diensten van MINI Financial Services Belgium NV

Wat de producten en diensten van BMW Financial Services betreft verwijzen wij u graag verder naar de toegankelijkheidsverklaring over de producten en diensten van MINI Financial Services.

Update van de verklaring.

Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 28 juni 2025.