JE FAVORIETE DEALER

Ik heb een MINI.

Garantie en onderhoud

Hoelang loopt mijn garantie?

Voor je MINI geldt de wettelijke 2 jaar garantie die mogelijk kan worden uitgebreid naar 3 of meer. Voor meer informatie hierover kan je best jouw MINI-verdeler contacteren. Alle originele MINI-onderdelen en accessoires genieten een 2-jarige garantie.

Kan ik mijn garantie verlengen?

Met het MINI EUROplus programma kan je de garantie voor jouw MINI met 1, 2 of 3 jaar (of tot 200.000 km) verlengen. Dit is enkel geldig voor de eerste eigenaar en voertuigen met een correcte onderhoudshistoriek. De verlenging dient ten laatste 2 maanden voor het verlopen van de originele fabrieksgarantie te gebeuren.

Welke producten vallen onder garantie?

Gedurende de garantieperiode worden alle herstellingen die onder de garantie vallen kosteloos voor de koper uitgevoerd door de concessie, agent of service partner. De garantie omvat dus de kosten van uurloon en onderdelen. Onderhoud en afstelwerkzaamheden worden echter steeds, ook tijdens de garantieperiode, aangerekend aan de eigenaar van de wagen.

Hoe kan ik mijn garantie overdragen?

MINI’s hebben standaard in België 2 jaar garantie. Voor meer details over de garantie klik hier . Deze fabrieksgarantie blijft bij de wagen en moet niet worden overgedragen.

Wanneer je voor de optie EUROPlus hebt gekozen of wanneer je een MINI USED CAR Next (label voertuigen) of MINI SUPPORT hebt gekocht, moet de overdracht van de lokale garantiecontracten wel worden aangevraagd. Dat gebeurt via een formulier “aanvraag overdracht” dat achteraan in elk garantieboekje zit.

Ben ik verplicht om onderhoud te laten doen bij een MINI-garage?

Om aanspraak te kunnen maken op de omschreven garantie is het nodig dat het onderhoud van de wagen geschiedt volgens de door de constructeur gegeven richtlijnen met de vereiste deskundigheid en merkeigen werktuigen.

Navigatie en software

Hoe kan ik mijn software updaten?

Om ervoor te zorgen dat je boordelektronica altijd optimaal werkt, is een regelmatige update onontbeerlijk. Jouw Erkende MINI Service Partner beschikt hiervoor altijd over de meest actuele softwareversies en recentste technologie. Daarom kan je best langsgaan bij je MINI dealer.

Hoe kan ik mijn navigatie updaten?

Jouw erkende MINI Service Partner beschikt over de nodige apparatuur om deze update voor jou uit te voeren. Je kan ook een USB-stick met het kaartmateriaal en de nodige vrijschakelcode bestellen bij jouw MINI Service Partner en de update vervolgens zelf uitvoeren in het voertuig.

Hoe schakel ik de verkeersinformatie uit?

Door op de toetst TP onder jouw navigatiescherm te drukken, kan je de verkeersinformatie in- en uitschakelen.

Technische vragen

Welke bandenspanning is noodzakelijk?

De aangewezen bandenspanning verschilt van model tot model. Gelukkig geeft jouw MINI het aan op het display wanneer de bandenspanning te laag is. Wil je graag weten hoeveel de bandenspanning van jouw MINI precies moet bedragen? In de deurdrempel van de bestuurdersdeur vind je boven de hoek waar de deur sluit op de stijl een sticker met de bandenspanning.

Hoe schakel ik de verkeersinformatie uit?

Door op de toets TP onder jouw navigatiescherm te drukken, kan je de verkeersinformatie in- en uitschakelen.

Hoe kan ik de automatische bediening voor het kofferdeksel aanpassen?

Dit is enkel mogelijk voor Countryman met de optiecode 316. Om de voetdetectie te activeren of te deactiveren die enkel mogelijk zijn voor de optiecodes 322 en 316, moet je de volgende stappen volgen:

  1. Ga naar instellingen
  2. Kies “Mijn MINI”
  3. Selecteer “Auto Instellingen”
  4. Kies “Portieren/sleutels”

Het is ook mogelijk om in te stellen hoe ver de achterklep wordt geopend. Dit doe je door de volgende stappen te volgen:

  1. Let erop dat bij het instellen van de openingshoogte minstens 10 cm bewegingsruimte boven de achterklep aanwezig is.
  2. Via de boordmonitor kies je vervolgens “Mijn MINI”
  3. Selecteer “Auto instellingen”
  4. Kies “Portieren/sleutels”
  5. Selecteer “Achterklep”
  6. Kies “Achterklep observeren en de gewenste openingshoogte instellen”

Kan mijn MINI opgebouwd/getuned worden?

Binnen het originele gamma van MINI Accessoires zijn een aantal tuning accessoires voorhanden. Dit dient echter steeds te gebeuren conform de Belgische wetgeving. Niet alle types van ombouw zijn toegestaan. Klik hier om al onze accessoires te zien.

KAN IK MIJN MINI LATEN OMBOUWEN NAAR LICHTE VRACHT?

Ja, dit is enkel mogelijk met een Clubman (model F54) en de Countryman (model F60).

Hoelang gaat een distributieketting mee?

In principe gaat de distributieketting levenslang mee. Indien je toch een probleem zou ondervinden met de distributieketting van jouw MINI kan je best langsgaan bij een dealer.

Wat is de CO2-uitstoot van mijn MINI?

Informatie over de CO2-uitstoot van jouw MINI kan je terugvinden op de Certificate of Conformity (CoC) van jouw MINI op veld 49/4. Dit document ligt bij de andere documenten van jouw voertuig die in jouw MINI moeten liggen.

Welke laadkabels zijn beschikbaar?

De standaard laadkabel is geschikt om de wagen (thuis) op te laden aan een huishoudelijk stopcontact. De publieke laadkabel (1-fasig of 3-fasig) daarentegen is geschikt om jouw MINI op te laden op openbaar domein en publieke laadpalen.

Services & connectiviteit

Welke toestellen zijn compatibel met mijn MINI?

MINI werkt met alle toonaangevende fabrikanten. Zo is de kans groot dat je je toestel probleemloos kan aansluiten. Voer de controle in enkele stappen uit:

  • Koppel je toestel aan jouw MINI.
  • Verbind je toestel enkel wanneer de auto stilstaat.
  • In jouw MINI: Voeg een nieuw toestel toe
    Ga naar Instellingen > Verbindingen > Bluetooth > Nieuw toestel toevoegen
  • Op je smartphone: Jouw MINI zoeken
    Ga naar Instellingen > Bluetooth (zorg ervoor dat Bluetooth actief is op je smartphone)
  • Op je smartphone: Kies jouw MINI en stel een wachtwoord in. Kies de Bluetooth-naam van jouw MINI en stel een wachtwoord in.
  • In jouw MINI: Voer hetzelfde wachtwoord in. Bevestig het en kies de functie waarvoor je je toestel wenst te gebruiken.
  • Klaar! Het toestel is nu verbonden en wordt weergegeven op de lijst met toestellen.

Hoe los ik connectieproblemen met mijn gsm OP?

Om de connectieproblemen met je gsm op te lossen, volg je best de volgende stappen:

  1. Download de software-update indien dit nog niet volledig up-to-date is.
  2. Download de update naar een USB-toestel, verbind het met de USB-poort van jouw MINI en de update wordt automatisch geüpload.
  3. Heb je toch nog vragen? Dan staat je erkende MINI Service Partner klaar om je te helpen.

Hoe werkt Remote Services (activeren, werking, …)?

Afhankelijk van het voertuig en de uitrusting informeert de MINI App je over de status van de portieren, ramen, de motorkap, de kofferruimte, het schuifdak of het (cabrio)dak van je voertuig.

In de MINI App zijn de volgende Remote Service-functies beschikbaar: voertuig lokaliseren, voertuigstatus oproepen, deuren openen/sluiten, klimatiseren, laden. De Remote Services zijn beschikbaar voor MINI’s met de optie MINI ConnectedDrive Services (6AK) en de optie Remote Services (6AP) die na 03/2018 zijn geproduceerd.

Om gebruik te kunnen maken van de Remote Service-functies moet jouw MINI in de MINI App met jouw MINI Connected Account gekoppeld zijn en de Remote Services moeten geactiveerd zijn in de app. De informatie wordt na afloop van de rit door jouw MINI via het mobiele netwerk overgedragen.

Heb je andere vragen in verband met de Remote Service-functie? Dan neem je best contact op met de MINI Klantenservice.

Hoe werkt MINI Connected?

In dit filmpje leggen we je alles uit.

Hoe werkt Apple Carplay?

De Apple Carplay functie maakt het mogelijk om bepaalde functies van een compatibele Apple iPhone via Siri-spraakinvoer en via de boordmonitor te bedienen. Vooraleer je hier gebruik van kan maken, dien je wel rekening te houden met de volgende voorwaarden:

  1. Compatibele iPhone: jouw iPhone moet tenminste een iPhone 5 met iOS 7.1. of nieuwer model zijn
  2. Je moet een overeenkomstig contract voor mobiele telefonie hebben
  3. Op de iPhone moet Bluetooth, WLAN en de Siri-spraakbediening zijn ingeschakeld.

Eens je aan deze voorwaarden voldoet kan je Apple Carplay inschakelen. Dit doe je zo via de boordmonitor:

  1. Ga naar “Mijn MINI”
  2. Kies voor “Systeeminstellingen”
  3. Selecteer “Mobiele apparaten”
  4. Kies “Instellingen”
  5. Selecteer “Bluetooth”
  6. Nadien meld je je iPhone via Bluetooth bij de auto aan. Als functie selecteer je vervolgens “Apple Carplay”
  7. Je iPhone wordt nu met jouw voertuig verbonden en in de apparatenlijst weergegeven.

Verkoop & overname

Wat is de cataloguswaarde van mijn MINI?

De cataloguswaarde van jouw MINI is afhankelijk van verschillende factoren waaronder het aankoopjaar, de staat van de wagen, kilometerteller enz. Doordat er geen vaste prijs is die je ergens kan raadplegen, raden we je aan om naar een dealer naar keuze te gaan die jou een indicatie van overnameprijs zal bezorgen.

Nemen jullie mijn MINI over bij aankoop van een nieuwe?

Ja, wij nemen jouw MINI over bij de aankoop van een nieuwe. Voor een indicatieprijs van de overnameprijs, kan je best contact opnemen met een dealer.

Wat is mijn wagen nog waard?

De cataloguswaarde van jouw MINI is afhankelijk van verschillende factoren waaronder het aankoopjaar, de staat van de wagen, kilometerteller enz. Doordat er geen vaste prijs is die je ergens kan raadplegen, raden we je aan om naar een dealer naar keuze te gaan die jou een indicatie van overnameprijs zal bezorgen.

Kan u mij een indicatie geven van de overnameprijs?

De cataloguswaarde van jouw MINI is afhankelijk van verschillende factoren waaronder het aankoopjaar, de staat van de wagen, kilometerteller enz. Doordat er geen vaste prijs is die je ergens kan raadplegen, raden we je aan om naar een dealer naar keuze te gaan die jou een indicatie van overnameprijs zal bezorgen.

Attesten en documenten

Waar kan ik informatie in verband met de trekhaak terugvinden?

Alle technische informatie in verband met trekhaken kan je (tegen betaling) vinden op de AOS website AOS.bmwgroup.com.

Hoeveel gewicht kan mijn trekhaak trekken?

Deze gegevens kan je terugvinden op het Europees gelijkvormigheidsattest (COC), in de rubrieken 18.3, 18.4 en 19. Hier kan je onder andere terugvinden wat het sleepgewicht en de maximale kogeldruk zijn. Belangrijk: indien in deze rubrieken niets is ingevuld, mag je geen aanhangwagen trekken.

Waar vind ik de CO2 uitstoot van mijn MINI?

De CO2 uitstoot van jouw wagen kan je aflezen op het Europees gelijkvormigheidsattest (COC), in de rubriek 49.

Kan ik mijn MINI laten ombouwen tot een lichte vracht?

De MINI Clubman en de MINI Countryman kunnen omgebouwd worden tot lichte vracht. Voor de andere modellen van het MINI-gamma is dit niet toegelaten. De ombouw kan niet via een MINI Service Partner, waardoor je hiervoor best contact opneemt met een gespecialiseerd bedrijf dat een vergunning geniet voor dergelijke ombouw. Deze bedrijven kan je op het internet terugvinden.

Ik ben mijn gelijkvormigheidsattest kwijt. Wat moet ik doen?

Bij verlies van jouw gelijkvormigheidsattest kan je (mits betaling) via jouw MINI Service Partner een duplicaat bekomen.

Technische fiche

Een technische fiche van je wagen kan je (mits betaling) bekomen via jouw MINI Service Partner.

Handleiding

De handleiding van je voertuig ontvang je bij levering van het voertuig. In de wagen zelf kan je ook via het de iDrive controller de handleiding raadplegen. Via de MINI Driver’s Guide app kan je ook de handleiding van je voertuig downloaden en digitaal raadplegen.

Ik heb een vraag over de homologatie van mijn voertuig.

Hiervoor kan je terecht bij het CIC of Customer Relations.

Ik heb interesse in een MINI.

Algemene informatie

Hoe kan ik een testrit regelen?

Proefritten worden geregeld via onze website waarna je bovenaan op proefrit kan klikken. Nadat je het formulier hebt ingevuld, zal de door jou gekozen dealer contact opnemen om verder af te spreken.

Waar kan ik een brochure bestellen?

Wij hebben per model een aparte brochure. Om ervoor te zorgen dat we alle informatie in 1 keer kunnen meegeven, kan je ze best allemaal aanvragen. Als je graag een fysieke brochure ontvangt in je brievenbus kan je deze via onze website bestellen.

Wat is de levertermijn?

De levertermijn van een MINI is afhankelijk van verschillende factoren. Neem daarom contact op met jouw MINI dealer om meer informatie over de levertermijn te krijgen.

Waar kan ik mijn dichtstbijzijnde dealer vinden?

Als je hier klikt, zie je meteen een kaart waar alle dealers zijn aangeduid. Ook kan je links je postcode invoeren, waarna je een overzicht krijgt van alle dichtstbijzijnde dealers.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog aanpassen of annuleren?

Hiervoor neem je best contact op met jouw MINI Dealer.

Modellen, opties en accessoires

Uit welke modellen kan ik kiezen en wat zijn de verschillende afmetingen van de modellen?

Als je naar onze configureerpagina gaat, zie je meteen een overzicht van de volledige MINI FAMILY. Neem gerust een kijkje!

Wat is de prijs van de verschillende modellen?

Als je naar onze configureerpagina gaat, zie je meteen een overzicht van de volledige MINI FAMILY. Als je dan op een model naar keuze klikt, zie je meteen de prijzen per model.

Welke accessoires en opties hebben de verschillende modellen?

Als je naar onze configureerpagina gaat, zie je meteen een overzicht van de volledige MINI FAMILY. Neem gerust een kijkje!

Wat is de CO2-uitstoot van de verschillende modellen?

Als je naar onze configureerpagina gaat, zie je meteen een overzicht van de volledige MINI FAMILY. Neem gerust een kijkje!

Tussen welke motoren kan ik kiezen?

Als je naar onze configureerpagina gaat, zie je meteen een overzicht van de volledige MINI FAMILY. Neem gerust een kijkje!

Hoe ziet het interieur eruit bij de verschillende modellen

Als je naar onze configureerpagina gaat, zie je meteen een overzicht van de volledige MINI FAMILY. Neem gerust een kijkje!

Kan ik een trekhaak monteren?

Je kan een trekhaak enkel monteren op een Clubman of Countryman (niet het hybride model). Voor de driedeurs, vijfdeurs of cabrio kan je wel een voorbereidende fietsendrager plaatsen. Op de JCW, electric en Countryman hybride kan noch een trekhaak noch een voorbereidende fietsendrager gemonteerd worden.

Services & compatibiliteit

Wat is remote services?

Met Remote Services heb je vanop afstand toegang tot je MINI, zodat je bijvoorbeeld niet lang hoeft te zoeken als je niet meer weet waar je hem exact had geparkeerd. Door te toeteren of met de lichten te knipperen kan je auto laten weten waar hij is. Je ziet zijn locatie ook op een kaart op je smartphone. Maar er zijn nog veel meer handige functies. Zo zijn via de MINI Connected-app allerlei functies in je MINI te bedienen. Check of de ramen en deuren gesloten zijn, bedien de portiervergrendeling of zet alvast de ventilatie aan.

Wat is Apple Carplay?

Met Apple CarPlay kan je allerlei functies van je iPhone veilig bedienen terwijl je in je MINI zit. Met dit systeem wil Apple autorijden veiliger maken door alles via jouw display of via spraakcommando’s te laten verlopen.

Wat is Connected Services?

Connectiviteit voor alles wat jij belangrijk vindt. Gebruik slimme toepassingen en auto-apps voor informatie en entertainment onderweg. Als je wilt tanken, tonen MINI-apps niet alleen de tankstations op de route, maar ook de brandstofprijzen. Dat scheelt weer in de portemonnee. Je krijgt ook actuele weersinformatie en dichtbij de bestemming zie je beschikbare parkeerlocaties en de navigatieaanwijzingen ernaartoe.

Hoe werkt de MINI app?

Hoe de MINI app werkt en wat het allemaal kan vind je hier terug.

Welke toestellen zijn compatibel met mijn MINI?

MINI werkt met alle toonaangevende fabrikanten. Zo is de kans groot dat je je toestel probleemloos kunt aansluiten. Voer de controle in enkele stappen uit:

  • Koppel je toestel aan jouw MINI.
  • Verbind je toestel enkel wanneer de auto stilstaat.
  • In jouw MINI: Voeg een nieuw toestel toe
    Ga naar Instellingen > Verbindingen > Bluetooth > Nieuw toestel toevoegen
  • Op je smartphone: Jouw MINI zoeken
    Ga naar Instellingen > Bluetooth (zorg ervoor dat Bluetooth actief is op je smartphone)
  • Op je smartphone: Kies jouw MINI en stel een wachtwoord in. Kies de Bluetooth-naam van jouw MINI en stel een wachtwoord in.
  • In jouw MINI: Voer hetzelfde wachtwoord in. Bevestig het en kies de functie waarvoor je je toestel wenst te gebruiken.
  • Klaar! Het toestel is nu verbonden en wordt weergegeven op de lijst met toestellen.

Tweedehands

Welke occasies zijn beschikbaar?

Op onze website kan je het volledige gamma van MINI USED CAR vinden. Hier kan je kiezen uit de verschillende modellen.

Kan ik een tweedehands MINI aankopen met financiering?

Ja, je kan een tweedehands MINI aankopen met financiering mits goedkeuring van het kredietdossier natuurlijk en tot een bepaalde leeftijd.

Overname/verkoop

Nemen jullie mijn MINI over bij aankoop van een nieuwe?

Ja, wij nemen jouw MINI over bij de aankoop van een nieuwe. De cataloguswaarde van jouw MINI is afhankelijk van verschillende factoren waaronder het aankoopjaar, de staat van de wagen, kilometerteller enz. Doordat er geen vaste prijs is die je ergens kan raadplegen, raden we je aan om naar een dealer naar keuze te gaan die je een indicatie van de overnameprijs zal bezorgen.

Wat is de overnameprijs voor mijn MINI?

De cataloguswaarde van jouw MINI is afhankelijk van verschillende factoren waaronder het aankoopjaar, de staat van de wagen, kilometerteller enz. Doordat er geen vaste prijs is die je ergens kan raadplegen, raden we je aan om naar een dealer naar keuze te gaan die je een indicatie van de overnameprijs zal bezorgen.

MINI Financial Services.

IK HEB EEN VRAAG OVER MINI FINANCIAL SERVICES.

Je vindt een overzicht van de meest gestelde vragen voor MINI Financial Services op deze pagina.

KAN IK OOK EEN TWEEDEHANDS MINI AANKOPEN MET MINI FINANCIAL SERVICES?

Ook voor tweedehands MINI’s biedt MINI Financial Services verschillende financiële oplossingen. Vraag ernaar bij jouw MINI sales advisor.

Kan ik ook als particuliere klant genieten van de voordelen van MINI Financial Services?

MINI Financial Services heeft ook financiële oplossingen op maat voor particuliere klanten. Vraag ernaar bij jouw MINI sales advisor.

Ik heb een probleem met mijn account.

Ik heb EEN PROBLEEM met aanmelden.

Heb je vragen met betrekking tot jouw account, dan neem je het best eerst contact op met ons BMW Group Belux Contact Center, dat bereikbaar is van maandag tot vrijdag van 8.30-21 uur, en op zaterdag van 10 tot 16 uur. Buiten deze uren kan je een bericht achterlaten op het antwoordapparaat. Het Contact Center is ook bereikbaar via mail of per gewone post.

Contactgegevens van het BMW Group Belux Contact Center:

Tel.: +32 (0)3 890 50 02
contact.be@bmw.be
Lodderstraat 16
B-2880 Bornem (België)

Ik wil mijn klantgegevens wijzigen.

Heb je vragen met betrekking tot jouw klantengegevens, dan neem je het best eerst contact op met ons BMW Group Belux Contact Center, dat bereikbaar is van maandag tot vrijdag van 8.30-21 uur, en op zaterdag van 10 tot 16 uur. Buiten deze uren kan je een bericht achterlaten op het antwoordapparaat. Het Contact Center is ook bereikbaar via mail of per gewone post.

Contactgegevens van het BMW Group Belux Contact Center:

Tel.: +32 (0)3 890 50 02
contact.be@bmw.be
Lodderstraat 16
B-2880 Bornem (België)

Ik wil mij verwijderen uit de database

Heb je vragen met betrekking tot ons gebruik van jouw persoonsgegevens of dit privacybeleid, dan neem je het best eerst contact op met ons BMW Group Belux Contact Center, dat bereikbaar is van maandag tot vrijdag van 8.30-21 uur, en op zaterdag van 10 tot 16 uur. Buiten deze uren kan je een bericht achterlaten op het antwoordapparaat. Het Contact Center is ook bereikbaar via mail of per gewone post.

Contactgegevens van het BMW Group Belux Contact Center:

Tel.: +32 (0)3 890 50 02
contact.be@bmw.be
Lodderstraat 16
B-2880 Bornem (België)

Ik wil geen nieuwsbrieven meer ontvangen.

Dat kan zeker. Onderaan de nieuwsbrief kan je je uitschrijven. Heb je vragen met betrekking tot ons gebruik van jouw persoonsgegevens of dit privacybeleid, dan neem je het best eerst contact op met ons BMW Group Belux Contact Center, dat bereikbaar is van maandag tot vrijdag van 8.30-21 uur, en op zaterdag van 10 tot 16 uur. Buiten deze uren kan je een bericht achterlaten op het antwoordapparaat. Het Contact Center is ook bereikbaar via mail of per gewone post.

Contactgegevens van het BMW Group Belux Contact Center:

Tel.: +32 (0)3 890 50 02
contact.be@bmw.be
Lodderstraat 16
B-2880 Bornem (België)

Ik heb een klacht.

Ik wil werken bij MINI.

Op deze pagina kan je al onze openstaande vacatures vinden.

Niet gevonden wat je zocht?

Bel ons of stuur ons een e-mail.