ELEKTROMOBILITEIT.

mini electric - electric mini 3-deurs - mini se countryman

ELEKTRIFICATIE VOLGENS MINI

Elektrificatie is de eerste stap van MINI op weg naar de mobiliteit van de toekomst. Laten we eens kijken naar de verschillende MINI systemen en een aantal veelgebruikte termen leren kennen.

mini elektromobiliteit - scheidingslijn

BATTERIJ-ELEKTRISCHE VOERTUIGEN.

mini electric - elektrisch rijden - batterij

AANGEDREVEN DOOR LITHIUM.

Accu-elektrische voertuigen (BEV) worden opgeladen door ze aan te sluiten op een externe stroomvoorziening en door regeneratief remmen. Ze hebben geen benzine of diesel nodig en stoten geen uitlaatgassen uit.
mini elektromobiliteit - scheidingslijn
mini elektromobiliteit - motor - aandrijflijn en chassis

DE AANDRIJFLIJN.

De hoogspannings lithium-ion accu (1) is in een T-vorm geplaatst over de gehele lengte van de bodem van het voertuig. Het zwaartepunt ligt veel lager dan bij een MINI met benzinemotor, voor een betere stabiliteit en een wendbaar rijgedrag.

De enkele elektromotor (2) bevindt zich aan de voorkant en drijft rechtstreeks de voorwielen aan. Hij levert hetzelfde vermogen als een 2,0-liter Cooper S met benzinemotor.

De transmissie en andere geïntegreerde elektronische systemen (3) bevinden zich aan de voorkant onder de motorkap van de nieuwe MINI Electric. De oplaadpoort (4) bevindt zich aan de linker side scuttle aan de zijkant.

DE DRIVE.

Dynamisch en toch soepel. Het compacte systeem van de volledig elektrische MINI produceert bijzonder weinig trillingen en laat je in stilte door de stad glijden.

Snel en direct. De volledig elektrische MINI geeft je onmiddellijk het volledige koppel voor een opwindende wendbaarheid, opzwepende acceleratie zonder vertraging, geen onderbrekingen bij het schakelen en een zeer responsieve aandrijving.

Rijden met één pedaal. Je kunt bijna volledig rijden met slechts één pedaal. U kunt accelereren tot de gewenste snelheid. En telkens als u uw voet optilt en tot stilstand komt, kunt u de batterij weer van energie voorzien.

mini electromobility - zilver en zwart - zijaanzicht

:

grijze scheidingslijn

KOSTENBESPARINGEN.

Minder is meer bij de MINI Electric. Het gaat erom de zaken eenvoudig te houden, met minder onderdelen die onderhouden moeten worden dan bij een auto met benzinemotor. En je auto in topconditie houden kost ook een stuk minder.
grijze scheidingslijn
all electric mini - zilver en zwart - zijaanzicht

MINI COOPER SE. MINI ELECTRIC.

MINI OP ZIJN MEEST GEËVOLUEERD.

Vanaf € 34.500

:

mini elektromobiliteit - scheidingslijn

PLUG-IN HYBRIDS.

mini electric - elektrisch rijden - laadstation

PHEV - COMBINEERT BEIDE ENERGIEWERELDEN.

Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) combineren een elektrische en een conventionele verbrandingsmotor.

De MINI Cooper SE Countryman All 4 Hybrid geeft je 220 pk (162 kW). En met de nieuwste accutechnologie kun je puur elektrisch en emissievrij rijden. Dat is ideaal om elektrisch te rijden in de stad en de motor te gebruiken voor langere afstanden.

U kunt gemakkelijk 'inpluggen' op een stopcontact thuis, een werkplek - of bij een openbaar laadstation.

DE DRIVE.

Onmiddellijke acceleratie van 0-100 km/u in 7,3 sec.

Recuperatie of regeneratie van remenergie. U kunt de accu opladen tijdens het remmen of uitrollen. De energie wordt 'gerecupereerd' en opgeslagen in de batterij.

ALL4 vierwielaandrijvingssysteem.

Dit optimaliseert de tractie en stabiliteit in slechte weers- en ondergrondomstandigheden, zodat u snel en nauwkeurig kunt reageren op veranderende situaties en terrein. MINI Countryman Cooper SE Hybrid kan beide aandrijflijnen afzonderlijk of samen gebruiken om een krachtige vierwielaandrijving te creëren.

mini cooper countryman alle 4 - zilver en zwart - zijaanzicht

:

mini cooper countryman alle 4 - zilver en zwart - zijaanzicht
MINI COUNTRYMAN PLUG-IN HYBRIDE.

HET BESTE VAN BEIDE WERELDEN.

Vanaf € 41.450

:

mini elektromobiliteit - scheidingslijn

ANDERE EV CONCEPTEN.

Twee andere elektrische mobiliteitsconcepten zijn op de weg te vinden.

MILD HYBRIDS.

Regeneratief remmen wint energie terug die normaal verloren zou gaan bij het vertragen, en gebruikt die opnieuw om uw motor meer vermogen te geven, zodat die zuiniger presteert.

U kunt een mild-hybride niet rechtstreeks opladen via een stekker thuis of een openbare oplader.

mini electric - elektrisch rijden - mini energieke gele badge
MINI Electric - motor - aandrijflijn en chassis

BRANDSTOFCEL EVS - AANGEDREVEN DOOR WATERSTOF.

Waterstof-brandstofcelauto's worden aangedreven door een elektromotor. Het verschil is echter dat ze zelf elektriciteit produceren. Dus in tegenstelling tot BEV's en PHEV's halen ze hun stroom niet uit een ingebouwde oplaadbare batterij. In plaats daarvan hebben waterstofauto's in feite hun eigen efficiënte energiecentrale aan boord - de brandstofcel.
mini elektromobiliteit - scheidingslijn
mini elektromobiliteit - overzicht
OPLADEN. MINI CHARGING.

THUIS EN VERTREK.

U kunt 'tanken' met de 'brandstof' die u nodig hebt, wanneer u maar wilt - waar u ook bent.
mini elektromobiliteit - gamma
BEREIK.

HOE VERDER GAAN.

We bekijken de belangrijkste factoren die de actieradius van een elektrisch voertuig beïnvloeden.
mini elektromobiliteit - scheidingslijn