Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
MINI INLEVERINGshandleiding.
WE MAKEN HET JOU GEMAKKELIJK MET ENKELE TIPS VOOR DE INLEVERING VAN JOUW MINI.
Wens je jouw MINI in te leveren? Dan zijn wij er om jou te helpen met jouw MINI helemaal in orde te brengen zodat het proces zo gemakkelijk mogelijk kan verlopen. We hebben duidelijke richtlijnen waarin we de belangrijkste aspecten voor jou in de verf hebben gezet. Om onverwachte verrassingen te vermijden geven we ook enkele voorbeelden mee van wat we als aanvaardbare gebruikssporen zien en voor welke schade je wel aansprakelijk bent.
Simpele opties aan het einde van jouw contract.

EEN NIEUWE MINI.
Lever je huidige MINI in volgens onze inleveringshandleiding. Configureer je nieuwe MINI volgens jouw individuele wensen. Jouw MINI retail partner helpt je graag verder voor de financiering van jouw nieuwe voertuig.

LEVER JE MINI IN.
Je MINI inleveren is heel eenvoudig. Je ontvangt een retourchecklist met alle informatie die je nodig hebt om je MINI zonder zorgen terug te brengen.

JE MINI OVERNEMEN.
Je hebt twee keuzes aan het einde van jouw contract: je kunt het laatste verhoogde termijnbedrag in één keer betalen of we doen je graag een voorstel voor herfinanciering van dit laatste verhoogde termijnbedrag. Welke keuze je ook maakt, aan het eind van het contract is jouw MINI echt van jou.
IN GOEDE STAAT OF HERSTELLINGEN NODIG?
Wanneer een voertuig gebruikt wordt, is deze onderhevig aan natuurlijke gebruikssporen. De wagen verandert dan van een splinternieuw naar een gebruikt exemplaar.
Gebruikssporen die het gevolg zijn van een normaal gebruik van de wagen binnen het dagelijkse verkeer zijn onvermijdelijk en kunnen dus vallen binnen de categorie "aanvaardbare gebruikssporen".
Klik hier voor een volledige lijst van alle aanvaardbare en onaanvaardbare schades.
WAT ZIJN AANVAARDBARE GEBRUIKSSPOREN?
Dit zijn lichte sporen van normaal gebruik die het algemene uiterlijk van het voertuig niet negatief beïnvloeden.
WAT ZIJN ONAANVAARDBARE GEBRUIKSSPOREN?
Dit zijn gebruikssporen die niet het gevolg zijn van normaal gebruik van het voertuig. Deze hebben een impact op het algemene uiterlijk van het voertuig en/of de technische werking van het voertuig. Elke soort schade die de waarde van het voertuig doet dalen, zal aangerekend worden.

SCHADE AAN DE BUITENKANT VAN HET VOERTUIG.
Onze gebruiksvriendelijke schadecatalogus geeft je een beter zicht op de schade die aanvaardbaar of onaanvaardbaar is. Klik op de verschillende items hieronder om de categorieën en bijhorende criteria te raadplegen.
SCHADECATALOGUS VOOR HET INTERIEUR VAN DE WAGEN.
Onze gebruiksvriendelijke schadecatalogus geeft je een beter zicht op de aanvaardbare en niet-aanvaardbare schade wat betreft het interieur. Je dient simpelweg te klikken op de verschillende categorieën hieronder om de bijhorende criteria te raadplegen.


MINI INLEVERINGSCHECKLIST.


STAP 1
MINI beveelt een eerste pre-inspectie aan.
Laat een pre-inspectie uitvoeren 4-6 weken voor het einde van jouw contract. Boek simpelweg een afspraak bij je MINI partner om de huidige staat van het voertuig in kaart te brengen. Je zal gerichte informatie ontvangen over de herstellingen die nodig zijn alvorens je jouw MINI inlevert.




STAP 2
HERSTELLING VAN ONAANVAARDBARE SCHADE.
We verwachten niet dat jouw MINI er helemaal nieuw uitziet wanneer je hem bij ons inlevert, maar indien er schade is dat gezien wordt als onaanvaardbaar, kan deze schade aangerekend worden.* Na controle van de wagen ontvang je een document met de huidige staat van het voertuig en eventuele schade. In dit document zullen er ook aanbevelingen staan voor herstellingen. Mochten er herstellingen nodig zijn, contacteer dan jouw MINI partner en verzekeringsmaatschappij zodat de schade hersteld kan worden voor het einde van jouw contract.
*Wanneer de wagen ingeleverd wordt zonder dat de nodige herstellingen werden gedaan, zullen de herstellingskosten vereffend worden bij het contracteinde. Hierbij bestaat de kans dat er een verschil ontstaat tussen de door ons in rekening gebrachte schade en de door de verzekeraar uitgekeerde schadeafhandeling.


STAP 3
ZORGELOOS JOUW WAGEN INLEVEREN.
Macadam contacteert jou voor de laatste inspectie en de inlevering van jouw wagen. Breng hierna ook je MINI partner op de hoogte van deze afspraak. Zorg ervoor dat de wagen in de contractueel vastgelegde staat ingeleverd wordt. Dit betekent onder meer dat de wagen proper is zowel vanbinnen als vanbuiten. De laatste controle zal ook de kilometerstand noteren en kijken of deze binnen de maximale kilomterstand valt die in het contract werd vastgelegd (indien opgenomen in het contract).

CHECKLIJST VOOR INLEVERING.
Hier vind je een handige checklijst met alle criteria waar je op dient te letten om geen extra kosten aangerekend te krijgen tijdens de inlevering van jouw MINI.


BEIDE VOERTUIGSLEUTELS.


ALLE DOCUMENTEN VAN DE WAGEN.
Beide delen van het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest.


ORIGINELE ZOMERBANDEN EN VELGEN ALS BIJ DE LEVERING.
(gemonteerd op de wagen)


ALLE UITRUSTING EN ACCESSOIRES.
Vb.: windscherm (cabrio), bagage-afscherming, reservewiel/bandenherstellingskit, fietsdragers, afneembare trekhaak, laadaccessoires voor geëlektrificeerde voertuigen, etc.


ORIGINELE NUMMERPLAAT.
*Hou er rekening mee dat voor ontbrekende uitrusting kosten in rekening gebracht worden. Documenten, reserveonderdelen en andere accessoires die na inlevering van het voertuig worden geretourneerd, worden niet in aanmerking genomen. Vergeet niet om alle persoonlijke gegevens in het navigatie-, audio- en entertainmentsysteem van je auto te wissen en laat geen persoonlijke spullen achter in de auto.
ALTIJD KLAAR OM TE HELPEN.
DE BELANGRIJKSTE CONTACTPERSONEN OP EEN RIJTJE.
Heb je vragen over jouw leasingcontract of over het inleveren van jouw MINI? Wij helpen je graag verder. Hou in dat geval, indien mogelijk, jouw contractnummer of het registratienummer van jouw wagen bij de hand.
KLANTENSERVICE.
Voor vragen over jouw huidige contract, kan je onderstaand e-mailadres sturen of onderstaand telefoonnummer bellen:
E-mail: contract.sf@bmw.be
Tel.: +32 3 890 51 11 Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.