JE FAVORIETE DEALER

MINI

Keep your Drive.

De veiligheid en gezondheid van onze klanten, leveranciers en personeel verzekeren.

De veiligheid en gezondheid van onze klanten, leveranciers en personeel is van het allergrootste belang voor BMW Group Belux. Om het risico op een verdere verspreiding van het Coronavirus maximaal te beperken, volgen we nauwgezet alle centrale richtlijnen op en streven we ernaar personeel en klanten zo goed mogelijk te blijven informeren in deze uitdagende periode.

Zonder uitzondering werken alle BMW Group Belux medewerkers momenteel maximaal van thuis uit om de continuïteit van onze dienstverlening te garanderen. Zo kunt u het Contact Center nog steeds bereiken via de gekende kanalen.

Klanten die nood hebben aan een dringende herstelling om de veiligheid en het goed functioneren van hun MINI te waarborgen, kunnen rekenen op een prioritaire reparatieservice. Gelieve uw MINI Partner telefonisch te contacteren voor een afspraak.

Uw MINI verdeler is gedurende de volledige periode meer dan ooit (digitaal) bereikbaar via e-mail of op de eigen sociale mediakanalen. Op de website van uw MINI verdeler vindt u een overzicht van de bijkomende contactmogelijkheden die in het leven geroepen zijn om u zo goed mogelijk verder te helpen.

Al onze nationale digitale kanalen en platformen zoals de online Car Configurator en de chat-functie op onze nationale Facebook pagina blijven uiteraard beschikbaar.

VEELGESTELDE VRAGEN.

Iedereen zit momenteel met vragen. En dat begrijpen wij. Blijf ze gerust online stellen aan ons of aan je MINI Verdeler. Dan delen wij hier regelmatig veelgestelde vragen met een antwoord.

Kan ik nog een nieuwe wagen bestellen?

Hiervoor neemt u best contact op met uw MINI Verdeler.

Wat met de bestelling van mijn nieuwe wagen?

Hiervoor neemt u best contact op met uw MINI Verdeler.

Blijft de productie wel doorgaan?

De fabrieken in Zuid-Afrika , America en Europa zijn gesloten tot 19/4.

Wat met dringend onderhoud?

Dat is zeker nog mogelijk via uw MINI verdeler.

Wat zijn dringende onderhouds- en herstellingswerkzaamheden?

Een dringende herstelling is een herstelling of onderhoud dat wordt aangegeven door het boordcomputersysteem van de wagen (panne, nood aan onderhoud, remmen versleten, ….) en waarbij de wagen niet meer kan gebruikt worden zonder risico op gevolgschade indien de tussenkomst niet wordt uitgevoerd.

En mijn pechverhelping?

MINI Road Assist blijft operationeel voor onze klanten.  

Ik moet met mijn wagen naar de keuring. Is dit mogelijk?

Momenteel zijn de keuringsdiensten gesloten tot nader order. Gelieve de richtlijnen die door de officiele instanties gecommuniceerd worden strikt op te volgen.

Ik heb een glasbraak. Is mijn dealer nog beschikbaar?

Enkel voor dringend onderhoud of herstelling en met voorrang voor mensen uit essentiële beroepen kan er een afspraak gemaakt worden. Ook Carglass depaneert op dit ogenblik enkel klanten in nood met schade aan zij-of achterruiten. Hun 24-uursservice blijft stand-by om deze bestuurders in nood te helpen bij urgente glasschade.

Ik heb een sterretje in mijn voorruit. Kan dit nog hersteld worden?

Indien de schade aan de voorruit de mobiliteit niet in het gedrang brengt, zal deze herstelling uitgevoerd worden zodra de normale activiteiten terug opgepikt worden.

Ik heb mijn banden/ velgen beschadigd door aanrijding met een object of ben in een put gereden. Kan ik deze band laten vervangen door MINI Road Assist 24/7?

MINI Road Assist 24/7 zal de klant steeds proberen te depaneren. Zij zullen indien nodig contact opnemen met de concessie.

Wat met mijn huidige winterbanden?

We kunnen helaas enkel onderhoud en dringende herstellingen uitvoeren.  

Ik heb een dringende vraag. Hoe kan ik MINI Financial Services het best contacteren?

Wij blijven bereikbaar via de gekende kanalen. U kunt onze contactgegevens vinden op onze contactpagina. Gelieve wel rekening te houden met eventueel verhoogde wacht- en verwerkingstijden https://www.mini.be/nl_BE/home/footer/contacteer-ons.html

Kan ik betalingsuitstel verkrijgen gezien de huidige economische situatie?

Onze diensten zullen elke aanvraag individueel beoordelen en u zo snel mogelijk feebback bezorgen. Indien u een aanvraag wenst te doen, kan dit door een e-mail te sturen naar contract.sf@MINI.be met vermelding van "dossiernummer + Aanvraag betalingsuitstel".  

Mijn wagen moet geleverd worden met een bijkomend alarm maar de installateur werkt niet meer. Ben ik gedekt voor diefstal?

Indien in de huidige - of andere - omstandigheden een voertuig met dekking MINI Protection wordt afgeleverd zonder AT2 of TT3 alarm, dan bent u niet gedekt door diefstal.

Kunnen de klanten die momenteel met een vervangwagen rijden, deze dan ook zonder problemen terug inleveren bij de concessie?

Elke concessie voorziet een telefonische of e-mailpermanentie waarop klanten contact kunnen houden.

Kan ik in de huidige omstandigheden mijn wagen op einde contract overnemen.

Jazeker, indien u professionele klant bent, kan u kunt alle documenten doorsturen naar contract.sf@MINI.be en onze collega’s sturen u de nodige instructies op. Gelieve wel rekening te houden met eventueel verhoogde wacht- en verwerkingstijden.

Kunnen er nog inspecties plaatsvinden van wagens die einde contract zijn?

Aangezien zowel onze inspectiepartner alsook onze concessies gesloten zijn, kunnen er geen inspecties plaatsvinden tijdens de Corona crisisperiode.

Kan ik mijn einde contract wagen inleveren?

Onze partners kunnen op dit moment helaas geen continuïteit van hun dienstverlening verzekeren. Noch de inspectie, noch het transport van uw wagen kunnen door de opgelegde maatregelen plaatsvinden. Van zodra dit terug toegestaan is, staan wij paraat om uw einde contract wagen op te halen. Dit betekent eveneens dat de huurperiode verder loopt tijdens deze periode waarin transporten niet toegestaan zijn.  

Ik moet mijn wagen inleveren aangezien mijn verzekering na de datum einde contract automatisch wordt stopgezet.

Aangezien de huurperiode door de Corona crisis uitzonderlijk verder loopt na de datum einde contract, dient ook uw voertuig verzekerd te zijn. Gelieve hiervoor met uw verzekeringsmaatschappij contact op te nemen.